Tokat Merkez’de Hüseyin Hüsnü Leblebici tarafından Leblebicioğlu Otomotiv kuruldu. Ford marka araçların yetkili bayiliği ve yedek parça satışıyla faaliyet başladı.
➡ Kuruluş aşamasında dürüstlük ve güven ilkeleriyle hareket eden firma, kısa sürede bölge esnafının tercihi haline geldi. Döneminin en güncel parçalarını temin ederek müşteri memnuniyetini ön planda tuttu.
Tokat ve çevresindeki yetkili servislerle ilk iş birlikleri kurularak bölgesel dağıtım ağı oluşturuldu.
➡ Bu sayede müşteri portföyü genişletildi ve ürün tedarik süreci hız kazandı. Güven esaslı ilişkiler sayesinde güçlü bir iş ağı temeli atıldı.
Artan talepler doğrultusunda ürün gamı genişletildi; Anadol ve Ford Otosan minibüs parçaları stoklara eklendi.
➡ Firma, kullanıcı taleplerine hızlı cevap verebilmek için yerli araçlara özel stokları artırdı. Bölge bayileriyle kurduğu iş birliği sayesinde pazardaki gücünü perçinledi
İlk büyük depo alanı Tokat’ta faaliyete geçti, stok yönetimi profesyonelleştirildi
➡ Daha yüksek hacimli ürün stoğu ile tedarik süreleri kısaltıldı. Sistematik depolama anlayışıyla operasyonel verimlilik artırıldı.
İstanbul Taksim’de Lepar Ltd. Şti. kurularak merkez buraya taşındı. Japon & Kore araçları için yedek parça ithalatı ve toptan satışına başlandı.
➡ Bu hamleyle ulusal pazarda daha geniş kitlelere ulaşma hedefi benimsendi. Japon ve Kore araçlarının yaygınlaşmasıyla paralel şekilde ithalat faaliyetleri büyütüldü.
Japon otomotiv markalarına özel ilk ithalat anlaşmaları yapıldı ve ürün portföyüne Toyota, Honda, Mitsubishi gibi markalar eklendi
➡ Kaliteli ithalat ürünleri sayesinde sektörde güvenilir bir tedarikçi imajı oluştu. Müşterilere uygun fiyat ve yüksek kalite kombinasyonu sunuldu.
İstanbul’daki bayi ağı genişletildi, toptan satış hacmi iki katına çıkarıldı
➡ Artan bayi sayısı, ürünlerin Türkiye genelinde daha erişilebilir olmasını sağladı. Aynı zamanda lojistik kapasite de bu büyümeye uygun şekilde geliştirildi.
Japon ve Kore araç grubu odaklı ürün stratejisi benimsendi; sektörde uzmanlaşma yönünde önemli adımlar atıldı.
➡ Bu stratejik dönüşüm sayesinde rakiplerinden ayrışarak niş pazarda lider konuma yaklaşıldı. Ürün çeşitliliği ve teknik bilgi birikimi artırıldı.
Kurumsal kimlik çalışmaları başlatıldı, “Lepar” markası sektörde tanınan bir isim haline geldi.
➡ Marka bilinirliği artırıldı, firma logosu ve kurumsal renkler belirlendi. Profesyonel iletişim stratejileriyle müşteri sadakati güçlendirildi.
İstanbul içi ilk araçlı dağıtım ağı kurularak teslimat süresi kısaltıldı.
➡ Gün içi teslimatlar mümkün hale geldi ve müşteri memnuniyeti büyük oranda artırıldı. Aynı zamanda sevkiyat kapasitesi genişleyen pazar hacmine uygun hale getirildi.
İkitelli Organize Sanayi Bölgesi’ne taşınıldı. ASAHI marka silindir kapaklarının Türkiye temsilciliği alındı.
➡ Yeni lokasyonla birlikte depo kapasitesi artırıldı ve lojistik altyapı modernize edildi. ASAHI markasıyla birlikte sektördeki teknik uzmanlık daha da güçlendi.
CCR, SURPASS ve MISSUBA markaları temsilcilikler arasına katıldı.
➡ Bu iş birlikleriyle ürün yelpazesi genişledi ve rekabet gücü yükseltildi. Lepar, ithal parça pazarındaki yerini daha da sağlamlaştırdı.
Plasiyer kadrosu genişletildi, Türkiye genelinde daha hızlı dağıtım sağlandı.
➡ Doğrudan müşteri ilişkileri geliştirilerek sipariş alma süreci hızlandırıldı. Bölgesel hizmet kalitesi yükseltilerek operasyon verimliliği artırıldı.
İlk ihracat faaliyetlerine başlanarak ASAHI ve diğer markalar yurt dışı pazarına sunuldu
➡ Yurt dışındaki müşterilere doğrudan ulaşarak Lepar markası global pazarda tanıtıldı. İhracat, firmanın sürdürülebilir büyümesine yeni bir ivme kazandırdı.
ERP yazılım sistemi entegre edildi, B2B altyapısı geliştirildi.
➡ Sipariş, stok ve fatura işlemleri dijital ortamda yönetilmeye başlandı. Müşteriler için 7/24 erişilebilir bir altyapı oluşturuldu.
Yıllık stok kapasitesi %30 oranında artırıldı, depo alanı büyütüldü.
➡ Artan talebi karşılamak üzere ürün çeşitliliği artırıldı. Daha fazla ürün aynı anda hazır hale getirilerek sevkiyat süreleri kısaltıldı.
Online sipariş ve takip sistemi aktif hale getirildi, dijital dönüşüm süreci hızlandı.
➡ Müşteriler, stok kontrolü ve siparişlerini dijital platform üzerinden kolayca yönetmeye başladı. İş süreçlerinde otomasyon oranı artırıldı.
Depo Otomasyon Sistemi güçlendirildi, sipariş hazırlama hızı 4 kat artırıldı.
➡ Barkodlama ve raf optimizasyonları ile hata oranı minimuma indirildi. Günlük sevkiyat hacmi rekor seviyeye ulaştı.
İstanbul içi araçlı sevkiyatlara Trakya Bölgesi eklendi
➡ Bölge talepleri analiz edilerek teslimat ağının genişletilmesi kararı alındı. Böylece bölgedeki müşterilere aynı gün teslimat sağlanmaya başlandı.